1 paź 2015 / PGE /

Inteligentny system pomiaru energii dla firm

PGE oferuje usługę, dzięki której przedsiębiorcy mogą znacząco obniżyć wysokość płaconych rachunków za prąd. Jest to możliwe za sprawą aplikacji służącej do monitorowania i zarządzania energią elektryczną.

Dzięki nowemu produktowi PGE Obrót i Exatel, spółek z Grupy Kapitałowej PGE, klienci biznesowi z dowolnego miejsca na świecie mogą analizować poziom zużycia energii nawet w kilku swoich zakładach jednocześnie. To pierwszy krok do optymalizacji poboru prądu, a tym samym obniżenia wysokości płaconych rachunków co najmniej o 10 proc.

„Myślący” pomiar

Ograniczenie zużycia energii elektrycznej bez wpływu na normalne funkcjonowanie możliwe jest praktycznie w każdej firmie, zakładzie produkcyjnym czy biurowcu. METEUS to nowoczesne rozwiązanie, które można wykorzystywać do aktywnego, całodobowego audytu zużycia energii elektrycznej.

System składa się z inteligentnych liczników i czujników, które regularnie pozyskują szczegółowe dane pomiarowe. Zebrane informacje są przekazywane w czasie rzeczywistym do centralnej bazy danych. Aplikacja zarządzająca analizuje pozyskane parametry i generuje szczegółowe raporty. Dzięki takiemu rozwiązaniu, z dowolnego miejsca na świecie, za pośrednictwem internetu można śledzić poziom zużycia energii w firmie, również z perspektywy wydajności urządzeń. Pomocna jest przy tym możliwość generowania raportów w postaci tabelarycznej lub graficznej z funkcją eksportu danych do aplikacji biurowych takich jak Excel czy Access.

Propozycja dla obecnych i nowych klientów

METEUS to kompleksowe rozwiązanie dla obecnych i nowych klientów PGE, rozliczanych głównie w grupach taryfowych C2x i Bxx, posiadających kilka lub kilkanaście punktów pomiarowych. System jest dedykowany przede wszystkim budynkom użyteczności publicznej, galeriom handlowym, zakładom przemysłowym, a także budynkom biurowym i obiektom magazynowo-logistycznym.

Zaletami tego systemu, oprócz możliwości monitorowania zużycia energii elektrycznej i optymalizacji całego procesu, są niskie koszty implementacji systemu w obiekcie klienta oraz brak konieczności zakupu jakichkolwiek dodatkowych urządzeń czy systemów informatycznych - wszystko to klient otrzymuje wraz z usługą METEUS.

Dane zawsze pod ręką

Dzięki temu, że dane pomiarowe znajdują się w tzw. „chmurze”, klient ma możliwość dostępu do nich bez względu na miejsce pobytu. Wystarczy komputer lub smartfon z przeglądarką internetową, by mieć stały wgląd w system energetyczny przedsiębiorstwa. Dodatkowo, w przypadku wystąpienia awarii i stanów alarmowych METEUS automatycznie wysyła powiadomienia SMS-owe lub mailowe.

System został opracowany wspólnie przez Apator – lidera na rynku urządzeń pomiarowych oraz firmy z Grupy Kapitałowej PGE: PGE Obrót - sprzedawcę energii oraz Exatel - operatora telekomunikacyjnego.

Góra
Komentarze
Brak komentarzy, podziel się swoją opinią jako pierwszy....
Wideo
RELACJA Z TARGÓW ŚWIATŁO 2015
Targi Poznańskie - pasja w działaniu!

Kalendarium

Nowe firmy